Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych — sprawdź na co musisz uważać

Reklamacje u linii lotniczych to często droga przez mękę. Niezależnie czy mówimy o low costach czy liniach tradycyjnych podejmując próbę rozmów z operatorem musicie się przygotować na długą przeprawę. Dziś omówię reklamacyjne nadużycia linii lotniczych, z którymi możecie spotkać się najczęściej. To wartościowa lektura nie tylko przed majówką kiedy wielu z nas wyruszy na wypoczynek.

Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych — nie daj się oszukać

Pamiętajcie, że przewoźnicy często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało ich zestawienie na podstawie skarg, wpływających od konsumentów. Oto najbardziej popularne z nich:

Nadużycia dotyczące postępowania reklamacyjnego:

  • Żądanie oryginalnych dokumentów do rozpatrzenia reklamacji (paragony, faktury itp)
  • Ograniczenia w możliwości złożenia reklamacji np. tylko pocztą tradycyjną

Nadużycia dotyczące bagażu:

  • Przewoźnik do uznania reklamacji wymaga stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta – osobę trzecią
  • Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego
  • Przewoźnik, który zgubił lub zniszczył bagaż ogranicza się do zakupu nowej walizki lub jej wymiany
  • Przewoźnik często nie wypłaca odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca zaniżone odszkodowanie

Nadużycia związane z opóźnieniem lotu:

  • Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki” podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit
  • W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje

Za co należy się odszkodowanie? Rekompensatę w jakiej wysokości możemy otrzymać?

Przypominamy, że o odszkodowanie od linii lotniczej można się ubiegać zarówno za opóźniony jak i odwołany lot. W przypadku opóźnienia musi to być powyżej 3 h, licząc do godziny przylotu do miejsca docelowego. Jeśli chodzi o rejsy odwołane, to odszkodowanie należy się w przypadku gdy pasażer został o odwołaniu poinformowany na krócej niż 14 dni przed odlotem. Czytaj więcej: Lot odwołany z powodu strajku? Walcz o odszkodowanie. 

Warto walczyć o swoje ponieważ wysokość odszkodowań może pokryć wiele wydatków związanych z utrudnieniami w podróży jak np. konieczność zarezerwowania dodatkowego noclegu. W zależności od długości trasy możemy liczyć na kwotę od 250 do nawet 600 euro. Więcej na ten temat można również przeczytać w artykule podlinkowanym powyżej.

Post Author: Milena

Dodaj komentarz